As a boutique agency, The Branding Boutique, strategically selects the right route and combination of tools to activate and elevate your brand – locally and globally. We are the new strategic architects.

Contact

Margreet van den Heuvel
+31 6 204 86 86 3

Edwin Schoon
+31 6 524 82 16 3
de kracht van het verhaal

Branding: de kracht van het verhaal

‘Eén beeld zegt meer dan duizend woorden’ is een bekend gezegde, maar klopt dat ook? Een beeld spreekt aan maar het verhaal bij het beeld geeft duiding, uitleg en (achtergrond)informatie. Een verhaal geeft diepgang. In de huidige tijd van fake news en vluchtige content is de drang naar onderscheidende content groter dan ooit. Iedere organisatie, ieder product, iedere dienst, ieder persoon heeft een uniek verhaal. Maar hoe vertel je dit verhaal? Door authentiek te blijven in woord en beeld, de tijd te nemen om hoogwaardige content te maken, teksten te schrijven die ervoor te zorgen dat jouw doelgroep echt de tijd neemt het te lezen! Laat The Branding Boutique je helpen als het gaat om het houden van interviews, copy writing, het bedenken en managen van content en het bijhouden van al je online channels.

Content Used to Be King. Now It’s the Joker.

Door het internet hebben we de mogelijkheid om doelgroepen direct te bedienen met mooie content. Maar zijn we daarin niet doorgeslagen? Contentmarketing, storytelling en brand journalism: het zijn allemaal termen die er voor zorgen dat content een containerbegrip is geworden voor alles wat wordt geproduceerd.

Voor The Branding Boutique is content het verhaal waarmee we een organisatie of merk naar buiten brengen. We brengen informatie waar de doelgroep naar op zoek is en waar men de tijd voor wil nemen om het te lezen. We stoppen niet na een verhaal, we bouwen een verhaallijn om de doelgroep te blijven boeien.

Van interviews die prikkelen zoals tussen Dorian van Rijsselberghe en Klimaatgezant Marcel Beukeboom of informatief zijn zoals voor De Zeeuwse Kip en Het Zeeuwse Hert. Uit de praktijk van Lodewijck Groep om klanten en werkzoekenden inzicht te geven in de dagelijkse werkzaamheden en uitdagingen binnen het vakgebied ruimtelijke ordening. Onderhoudende corporate stories om een nieuwe markt te benaderen zoals voor Trefecta Mobility tot artikelen die de doelgroep direct aanspreken op hun interesses, in het geval van Privaira over reisbestemmingen en de voordelen van vliegen met een private jet.

Onze kracht

Onze kracht is niet alleen het creëren van ijzersterke merkverhalen en het verspreiden daarvan. Onze kracht ligt met name in onze nieuwsgierigheid. Oprechte interesse in uw bedrijf, markt en doelgroep. Alleen op die manier kunnen wij authentieke aansprekende content maken.

Onze strategie begint dus met het stellen van vragen en met het afbakenen van de doelgroep: voor wie schrijven we het verhaal?, waarom is het juist voor die doelgroep relevant?, wat wil de doelgroep weten? wat moet de doelgroep weten? Copywriting is een kunst om strategisch geschreven of gesproken woorden te leveren om uw publiek tot de gewenste actie aan te zetten.

Een keer vrijblijvend van gedachten wisselen over onze benadering? Of misschien op zoek naar een goed stuk copy of aansprekend concept? Neem gerust contact met Margreet op en wie weet spreken we elkaar binnenkort live of virtueel voor een kennismaking.