As a boutique agency, The Branding Boutique, strategically selects the right route and combination of tools to activate and elevate your brand – locally and globally. We are the new strategic architects.

Contact

Margreet van den Heuvel
+31 6 204 86 86 3

Edwin Schoon
+31 6 524 82 16 3

Creativiteit tijdens de COVID-19 crisis

Wat merken kunnen doen om de uitdagingen van het COVID-19 coronavirus te overwinnen en creatief te worden in tijden van crisis

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, we zitten midden in een pandemie. De wereld sluit haar grenzen en gaat langzaam in lock-down. Terwijl we thuis werken, ijverig onze handen wassen, in onze ellebogen hoesten en in quarantaine gaan om de verspreiding van het COVID-19-coronavirus te voorkomen, moeten wij als marketeers de uitdagingen aangaan die van invloed zijn op onze klanten. En in tegenstelling tot het virus zelf, zijn er genoeg dingen die we daaraan kunnen doen.

Het valt niet te ontkennen. Veel bedrijven in verschillende industrieën hebben al te maken met de gevolgen van de uitbraak: reizen en toerisme, congressen en festivals, restaurants en winkels, bloementeelt en meer. Maar de geschiedenis leert ons dat de dingen zullen terugveren. Als consumenten zullen onze prioriteiten verschuiven, maar mensen zullen niet stoppen met eten, communiceren of oplossingen zoeken voor hun behoeften. Mensen blijven consumeren, ze zullen het alleen anders doen.

Natuurlijk zal de economie vertragen en dat moeten we inbouwen in onze plannen om onze marketinginspanningen te sturen en aan te passen om mensen de oplossingen te bieden die ze nodig hebben. Dus hoe kun je als merk de uitdaging aangaan en creatief worden in deze en nog voor ons liggende tijden van crisis? Betrek uw creatieve partner bij, en moedig ze aan om met ideeën te komen over hoe u de motor kunt laten draaien. Waardevolle ideeën kunnen de paniek intern helpen verminderen en uw klanten waardevolle en flexibele oplossingen bieden om aan hun behoeften te voorzien. Laten we niet uit paniek reageren, maar in plaats daarvan de uitdaging aangaan en creatief worden.

We zien nu al creatieve ideeën opbloeien als virtuele festivals en restaurants die manieren vinden om hun producten toch bij hun klanten te krijgen door het inzetten van bezorg- en afhaalmogelijkheden. De behoefte van de klant wordt bevredigd en de restaurants kunnen ondanks de sluiting toch (een deel van de) omzet genereren.

In tijden van crises is het belangrijk om het huidige beleid te herzien of een nieuw tijdelijk beleid te introduceren. Zelfs de meest verstoorde bedrijfstakken, zoals luchtvaartmaatschappijen en hotels, kunnen consumenten iets bieden om, als de het normale leven weer terugkeert, hiervan te profiteren Met een creatieve partner kunnen nieuwe ideeën op onverwachte manieren tot leven komen.

Als The Branding Boutique geloven we dat we de verplichting hebben om deel uit te maken van de oplossing. Laten we deze crisis samen het hoofd bieden, creatieve oplossingen bedenken en de schouders eronder te zetten om zaken ten goede te veranderen.